Nationale museumweek Miramar

VLEDDER – 15 APRIL 2016    In de week van zaterdag 16 t/m zondag 24 april 2016 vindt de nationale museumweek plaats. Ook Miramar Zeemuseum doet mee aan de activiteiten en geeft in het laatste weekend van de museumweek een gratis rondleiding door de expositie ‘O’Hanlons Rariteiten’. De rondleiding start beide dagen om 14.00 uur. Ook ontvangen betalende bezoekers in datzelfde weekend een korting van 1 euro op de entreeprijs.

De nationale museumweek wordt georganiseerd door de Nederlandse Museumvereniging in samenwerking met de BankGiroLoterij. ‘In het laatste weekend, op zaterdag 23 en zondag 24 april, geven we om 14.00 uur een gratis rondleiding door de expositie ‘O’Hanlons Rariteiten’, aldus conservator bestuurder Dennis Nieweg. ‘En misschien komt Redmond O’Hanlon zelf ook nog even kijken op de zondagmiddag naar aanleiding van zijn lezing die hij ’s avonds in ons museum geeft.’ Daarnaast zet Miramar Zeemuseum een collectieonderdeel in het zonnetje. Het betreft de nieuwe aanwinst, een model van een twee meter lange blauwe haai, gemaakt door preparateur Chris Walen.

Meer informatie over Miramar Zeemuseum op www.miramar-zeemuseum.nl of op onze Facebook pagina.

Opening Miramar Zeemuseum_Dennis Nieweg web
AdresVledderweg 25
PlaatsVledder
Tijd14.00 uur (gratis rondleiding op 23 en 24 april 2016)