Ruimere openingstijden Bosbad Vledder

VLEDDER – Het wordt warm de komende dagen. Temperaturen van boven de dertig graden zijn geen uitzondering. Veel mensen zullen de verkoeling opzoeken van het water. Zwem- en speelparadijs Bosbad Vledder verruimt daarom de komende tijd de openingstijden.

Normaal gesproken is het bad in de zomervakantie open van 10.00u tot 17.30u. Daarnaast ook op maandag- en woensdagavond. “Als het mooi weer is, gaan we wel eens vaker langer open”, zo zegt Diana Klumper van Bosbad Vledder. “Maar dit is een uitzonderlijke situatie. Hoe vaak komt het voor dat we zo lang achter elkaar zulk mooi weer hebben?”

En dan is het de komende dagen ook nog eens uitzonderlijk warm. “Kijk maar naar het weerbericht voor Vledder en omgeving. Temperaturen tot wel 34 graden Celsius. Het nationaal hitteplan is zelfs van kracht sinds vandaag” En dus heeft het zwembad in Vledder besloten de komende dagen langer open te gaan. “We verruimen de openingstijden en zijn in ieder geval vanaf maandag 23 tot en met vrijdag 27 juli open van 10.00u tot ’s avonds 20.30u. Dat is mooi voor onze vaste gasten, maar ook voor de gasten van de recreatieparken in de omgeving.”

Een prachtig zwemjaar
Het aantal bezoekers dit seizoen verloopt beter dan vorig jaar. Het weer heeft daar ongetwijfeld een grote invloed op. Vorig jaar was het kouder en natter. Voor dit weer hoef je dit jaar niet naar Frankrijk of Spanje. Misschien wordt het wel een recordjaar. Maar dat weet je achteraf pas.

Of de tijden altijd zo blijven? “Dat laten we afhangen van de temperatuur. We gaan zo flexibel mogelijk om met onze openingstijden. Is het koud, dan sparen we de uren op voor warme dagen. Dan gaan we langer open.” Zwem- en speelparadijs Bosbad Vledder wordt gerund door vrijwilligers. Zij worden ingezet voor allerlei werkzaamheden rondom ‘hun’ bad. Aan het bad zelf staan professioneel opgeleide mensen.

De laatste jaren is er flink geïnvesteerd in het bad en de speeltuin. Vooral de speeltuin is een stuk groter geworden. Verder is er veel aandacht besteedt aan de zwemlessen. Het bad geeft een garantie af dat kinderen hun zwemdiploma halen. Er zijn al heel wat kinderen geslaagd voor hun diploma in het bad in Vledder. Voor meer info: www.bosbadvledder.nl