Stichting JEF

Stichting JEF is opgericht in 2013 door drie bevlogen onderwijsmensen. De aanleiding was verbazing. Verbazing van onderwijsmensen die oorspronkelijk niet uit de regio komen. Verbazing over het feit dat er in deze regio zoveel mensen aan de kant staan en tegelijkertijd vacatures die niet ingevuld worden. Er was ook verbazing over de betrekkelijk lage motivatiegraad bij de inwoners. Laag in de ogen van een westerling.

De principes waarmee Johannes van de Bosch de Maatschappij van Weldadigheid heeft opgericht is voor stichting JEF een leidraad geweest bij het ontwikkelen van hun methodieken. Binnen de driehoek Arbeid, Onderwijs, Welzijn wordt geprobeerd een balans te vinden in zeven leefgebieden. Deze leefgebieden zijn: zingeving, wonen, financiën, sociale relaties, lichamelijke gezondheid, psychische gezondheid en werk activiteiten. Dit gebeurt met vallen en opstaan, met een flinke dosis humor, met veel verschillende activiteiten en met een ongelooflijke lading energie.

Stichting JEF stimuleert mensen om hún drive te vinden, precies zoals de oprichters van Stichting JEF dat bij zichzelf gedaan hebben. Vind je drive en zet het om in een realistisch actieplan om daar vervolgens naar te handelen. Dat is in principe de core business van Stichting JEF.

BedrijfsnaamStichting JEF
AdresHoofdweg 22