Diverse vlechttechnieken tijdens Noordwolde vlecht!

NOORDWOLDE – 28 JUNI 2019 Op zaterdag 13 juli organiseert de Ondernemersvereniging Noordwolde (OVN) in samenwerking met het Nationaal Vlechtmuseum Noordwolde een prachtig evenement voor jong en oud. Het evenement ‘Noordwolde Vlecht’ duurt van 10.00 tot 17.00 uur en vindt plaats in de Hoofdstraat Oost, Hoofdstraat west en de Bovenstreek. Bezoekers kunnen die dag genieten van een bruisende markt, van de bijzondere kunsten van diverse vlechters of meedoen aan een workshop vlechten.

In het Vlechtmuseum en op de markt laten de ervaren vlechters hun vlechttechnieken zien; van stoelenmatters tot leervlechten (zwepen en sieraden) en van strovlechten tot wilgentenen vlechten. Natuurlijk ontbreken ook de vlechters van riet- en eendenkorven niet. Belangstellenden voor de workshops kunnen op de markt bij de stand van het Vlechtmuseum terecht. De workshops worden doorlopend gegeven. Voor wie de boeiende expositie in het museum – gevestigd in de voormalige, monumentale Rijksrietvlechtschool – wil bezoeken, kan hier de hele dag terecht.

AdresHoofdstraat Oost | Hoofdstraat West | Bovenstreek
PlaatsNoordwolde