Diverse vlechttechnieken tijdens Noordwolde vlecht!

NOORDWOLDE – 4 MEI 2018 Op vrijdag 11 mei organiseert de Ondernemersvereniging Noordwolde (OVN) in samenwerking met het Nationaal Vlechtmuseum Noordwolde een prachtig evenement voor jong en oud. Het evenement ‘Noordwolde Vlecht’ duurt van 10.00 tot 17.00 uur en vindt plaats in de Hoofdstraat Oost, Hoofdstraat west en de bovenstreek. Bezoekers kunnen die dag genieten van een bruisende markt, van de bijzondere kunsten van diverse vlechters of meedoen aan een workshop vlechten.

Het vlechtmuseum heeft unieke stukken en is de hele dag geopend voor publiek. In het museum en op de markt laten de ervaren vlechters hun vlechttechnieken zien; van stoelenmatters tot leervlechten (zwepen en sieraden) en van strovlechten tot wilgentenen vlechten. Natuurlijk ontbreken ook de vlechters van riet- en eendenkorven niet. Belangstellenden voor de workshops kunnen op de markt bij de stand van het Vlechtmuseum terecht. De workshops worden doorlopend gegeven.

Foto: Henk Diever

Noordwolde Vlecht - Henk Diever