Kerstwandeling in Vledder

Op zaterdag 9 december vanaf 13.00 uur wordt rondom de kerk de vernieuwde Kerstmarkt gehouden. Er zijn onder meer optredens in Naobuur en de Tippe, circusoptredens, workshops en een Korenfestival in de kerk. Ook is er een ijsbaan! Aansluitend op de Kerstmarkt vindt de sfeervolle kerstwandeling plaats. De wandeling is voor het hele gezin en start tussen 19.00 en 19.15 uur bij het Thomashuis aan de Torenlaan achter de kerk. De wandeling eindigt tussen 20.00 en 20.30 uur op het plein bij de kerk met een samenzang van mooie kerstliederen en onder het genot van een (warm) drankje.

’s Avonds hangt er een bijzondere sfeer; het is donker en er zijn lichtjes langs de route. Er zijn mensen met kinderen op weg naar de Kerststal en er klinken midwinterhoorns. Onderweg hoor en zie je steeds een fragment van het kerstverhaal, gespeeld door vrijwilligers uit de dorpen Vledder, Nijensleek, Diever en Wilhelminaoord. Dit jaar is er gekozen voor een iets andere invulling met meer interactie met de wandelaars.

We nodigen iedereen van harte uit om naar de Kerstmarkt te komen en aan de wandeling mee te doen. Inschrijven voor de wandeling kan vanaf 19.00 uur. De wandeling is voor mensen die slecht ter been zijn af te raden. Meedoen is gratis, maar een vrijwillige bijdrage is welkom.

foto: A. Jonkers

Kerstwandeling 2012
AdresLesturgeonplein
PlaatsVledder