Mensen begeleiden naar passend werk

NIJENSLEEK – 21 MAART 2019 Afgelopen februari is Stichting Veuruut opgericht dat gevestigd is in het bedrijvenverzamelpand ’t Werkt in Nijensleek. De stichting bestaat uit de vijf bestuursleden Ronald Bosma, Menno van der Schaaf, Simone Hornstra, Sasja Visser en Jannes Prikken (vlnr) en begeleidt kandidaten naar werk door middel van een rijke leeromgeving in de vorm van werkplaatsen. Dankzij de vestiging binnen ‘t Werkt heeft de stichting toegang tot 500 werkgevers in de regio.

Mensen die een achterstand tot de arbeidsmarkt hebben en vanwege diverse redenen op zoek zijn naar werk worden door Stichting Veuruut arbeidsfit gemaakt en daarnaast wordt hun (om)scholing aangeboden. Deze leerwerktrajecten zijn een vervolg op het arbeidsfit maken. Dankzij de leerwerktrajecten krijgen kandidaten een solide basis en een nog beter perspectief voor een succesvolle uitstroom op de arbeidsmarkt. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de IGSD en de gemeente Westerveld. Vanaf 1 september 2019 start Veuruut in de nieuw gebouwde schuur met een leerwerktraject voor een installatiemonteur niveau 2. Ook het ROC, de IGSD en de installateurs uit de regio zijn hier nauw bij betrokken. Daarna volgen ook andere leerwerktrajecten.

Op vrijdag 29 maart houdt het bestuur van Stichting Veuruut een bijeenkomst en geven de bestuursleden in informele setting uitleg over hun plannen. Daarnaast geeft Stichting JEF uitleg over de verplaatsing naar Wilhelminaoord. De bijeenkomst vindt plaats in ’t Werkt en duurt van 13.30 – 15.00 uur.

Foto: Ronald Visser