Ons Dorpshuis ontvangt opbrengst verloting D66 Drenthe

WILHELMINAOORD – 20 JANUARI 2019 Afgelopen zaterdag werd het bestuur van Ons Dorpshuis in Wilhelminaoord wederom verrast met een financiële bijdrage voor de onlangs aangeschafte inbraakbeveiliging van het dorpshuis. Uit handen van generaal Van den Bosch ontving Ramona Rösener Manz – bevlogen beheerder van het dorpshuis – een envelop met een bedrag van bijna 400 euro; het mooie resultaat van een verloting tijdens de Nieuwjaarsontmoeting van D66 Drenthe.

Generaal Van den Bosch was op uitnodiging bij de Nieuwjaarsontmoeting van D66 Drenthe, tevens de start van de campagne voor de Statenverkiezingen met als lijsttrekker Anry Kleine Deters, voormalig wethouder van Westerveld. In het Koloniekerkje ging Van den Bosch in gesprek met D66-kamerlid Vera Bergkamp over de parallellen D66 en de Maatschappij van Weldadigheid en om geleerde lessen te delen. Minne Wiersma, directeur van de Maatschappij van Weldadigheid, sprak over de huidige en toekomstige ontwikkelingen binnen de Maatschappij en deed tevens de trekking van de verloting.

Lokaal goed doel
Tijdens deze ontmoeting verzochten twee werkmeesters de aanwezigen vriendelijk doch beslist om lootjes te kopen voor een verloting, waarvoor de Maatschappij een drietal prijzen beschikbaar had gesteld. De opbrengst van de verloting was bestemd voor een lokaal goed doel. Gezien de tegenslag voor Ons Dorpshuis – met drie inbraken binnen een aantal weken en vooral veel materiële schade – was men unaniem van mening dat het opgehaalde bedrag daar naartoe moest. ‘Een mooi gebaar en geweldig om te ervaren dat zoveel mensen betrokken zijn met ons dorpshuis,’ aldus een opgetogen Ramona.

Op de foto van links naar rechts: Tonnie Leonhardt, Jan Wallinga, Generaal Johannes van den Bosch, Ramona Rösener Manz – van der Walle, Daphne Loef en Peter Brouwer.

Foto: Marieke van Raalte

Gen. vd Bosch en ODH web