Samen ontbijten in Ons Dorpshuis

WILHELMINAOORD – 25 MAART 2018 Op zaterdag 14 april verzorgt Ons Dorpshuis in Wilhelminaoord een Voorjaarsontbijt voor inwoners van Wilhelminaoord, Frederiksoord en Nijensleek. Het uitgebreide ontbijtbuffet is van 8.30 tot 10.30 uur en de kosten zijn € 4,- per persoon (kinderen € 1,50). Ook burgemeester Rikus Jager heeft zich aangemeld en zal vroeg aanschuiven. Minne Wiersma zal tijdens het ontbijt informatie geven over het feestprogramma van de Maatschappij van Weldadigheid, die op vrijdag 20 april haar 200-jarig bestaan viert. Aanmelden kan tot 6 april op info@onsdorsphuis.nl.

Het idee voor het Voorjaarsontbijt ontstond tijdens het Koloniecafé van de Maatschappij van Weldadigheid 200 jaar. ‘Ons Dorpshuis maakt deel uit van deze geschiedenis en we willen de bewoners zoveel mogelijk betrekken bij de feestactiviteiten in 2018,’ legt Karel Wolters uit. ‘Naast de informatie over de festiviteiten kunnen deelnemers in ons Koloniecafé de film van de nieuwe expositie in de Koloniehof zien. Deze expositie geeft een bijzonder mooie presentatie van de geschiedenis van de Maatschappij van Weldadigheid. Kinderen kunnen zich die ochtend laten schminken en we draaien een leuke video.’

De laatste nieuwtjes
Het Voorjaarsontbijt is een speciale editie van het maaltijdproject ‘Samen aan Tafel’, waarbij vrijwilligers met hulp van cliënten van Trajectum iedere derde vrijdag van de maand een warme maaltijd organiseren voor ruim 40 deelnemers. ‘Voor veel mensen is de maaltijd een uitje. Aan tafel worden de laatste nieuwtjes besproken en soms kun je gezellig meedoen met bijzondere activiteiten. We zien veel ouderen en alleenstaande mensen, maar ook jongere dorpsgenoten zijn natuurlijk van harte welkom.’

Professionele vaatwasser
Met het Voorjaarsontbijt verwachten de enthousiaste vrijwilligers van Ons Dorpshuis een gezellig samenzijn van dorpsgenoten. Aanmelden kan tot 6 april. Stuur een mail naar info@onsdorpshuis.nl met als onderwerp ‘Voorjaarsontbijt’ en vermeld je naam, adres, aantal volwassen en kinderen. ‘En afwassen is na afloop niet nodig: dankzij een bijdrage van de gemeente Westerveld voor het maaltijdproject hebben we een professionele vaatwasser kunnen aanschaffen!’ De Gemeente Westerveld verleende deze bijdrage samen met de Provincie Drenthe in het kader van Vitaal Platteland.

Meer weten over de verschillende activiteiten in Ons Dorpshuis? Kijk op www.onsdorsphuis.nl of neem contact op met Ramona, 0521 853 492.

Samen aan tafel
AdresLinthorst Homanstraat 14