Toneelvereniging Erica staat weer op de planken

WILHELMINAOORD – 13 JANUARI 2019 Na een jaartje er tussenuit treedt toneelvereniging Erica uit Wilhelminaoord in februari weer op. Dit keer met de klucht ‘Rieksie wint de heufdpries’ geschreven door Jannes Bennen. Het stuk wordt twee keer gespeeld in Ons Dorpshuis te Wilhelminaoord, namelijk op zaterdag 9 februari en zaterdag 16 februari. Aanvang 20.00 uur. Kaarten in de voorverkoop kosten 6 euro. Meer informatie op www.ericatoneel.nl.

Het stuk speelt zich af in de jaren zeventig van de vorige eeuw. Geert en Truus Kuipers hebben een boerenbedrijf, samen met hun zoon Rieksie. De postbode komt elke dag even aan, omdat hij altijd wel iets te vertellen heeft. Dit keer met een aangetekende brief met heel goed nieuws, ze hebben de hoofdprijs gewonnen in de loterij: fl. 500.000. Er is ook ander nieuws, een hoogzwangere jongedame meldt zich en zegt dat Rieksie de vader van haar kind is, naar wie ze al heel lang op zoek is. De praatgrage postbode en de wel heel nieuwsgierige buurvrouw zorgen ervoor dat Geert en Truus de situatie niet meer in de hand hebben. Op het moment dat vader Geert samen met buurvrouw Hiemstra van Rieksie zullen horen hoe het toch zo ver heeft kunnen komen, komt de vroedvrouw met verrassend nieuws. De verwarring is compleet!

De toneelvereniging wordt dit jaar versterkt met een aantal nieuwe leden: Cees Ellen en Jan Piet van den Berg hebben samen met oud-speler Tonnie Leonhardt het decor verzorgd. Miranda Brouwer, Rika en Hanna Hilbrink verrichten allerlei hand- en spandiensten, waaronder de verloting. Voor dit jaar waren de rollen al verdeeld, maar volgend jaar zal een aantal van hen ongetwijfeld op de planken staan!

AdresLinthorst Homanstraat 14
PlaatsWilhelminaoord