verslag Algemene ledenvergadering 2019

Algemene ledenvergadering Dorpsbelang Vledder, 24 april 2019

Op woensdag 24 april heeft Dorpsbelang Vledder haar jaarlijkse Algemene Ledenvergadering in De Tippe gehouden. Ongeveer 70 dorpsgenoten (exclusief bestuursleden) waren aanwezig.
Het bestuur bestaat uit tien vrijwilligers die allen door de voorzitter werden voorgesteld. Bestuursleden treden af volgens een rooster. Dit jaar neemt Rianne van Koppen, secretaris, na de maximale bestuurstermijn van negen jaar afscheid. De leden bedankten haar voor haar grote inzet met een mooie bos bloemen, een presentje en een groot applaus.
Uitgebreid werd er stil gestaan bij o.a. de herinrichting van het Lesturgeonplein, de verkeersveiligheid in Vledder en de ontwikkeling van een woon- zorgcomplex in Vledder Noord. Als alles mee zit en daar gaat het bestuur wel van uit, gaat eind 2019 de spade in de grond.
Dorpsgenoten hebben tijdens de bijeenkomst de vrijwilliger van 2019 gekozen. Er waren drie heren en een echtpaar genomineerd. De Wellegies Trofee – voor de vrijwilliger van Vledder – is dit jaar uitgereikt aan Hendrik Dooren.
Na de pauze heeft Dianne Schenkel van Boermarke Wapserveen een interessante uitleg gegeven over hoe aan het Westeinde in Wapserveen de processierups wordt bestreden.
Al met al een zeer constructieve en interessante jaarvergadering.

Een uitgebreid concept verslag van de ALV vindt u op de website bij documenten.