Ommetjes Vledder onder de aandacht!

Een werkgroep van Dorpsbelang Vledder heeft de Ommetjes – wandelingen en mobiele route door en om het dorp – verbeterd en geactualiseerd. Vier wandelroutes en een mobiele route staan op de website van Dorpsbelang Vledder omschreven en kunnen daar worden gedownload.

Dorpsbelang Vledder heeft in 2008 voor de promotie van het dorp een aantal wandelroutes ontwikkeld die in het wandelgidsje Ommetjes Vledder zijn gepubliceerd. In de routes werden oude voetpaden, die door de bossen, over de madelanden en de es lopen in ere hersteld.

Begin 2019 is een aantal dorpsgenoten aan de slag gegaan om de routes te verbeteren en te actualiseren. Dit was nodig omdat sommige trajecten steeds moeilijker begaanbaar waren door begroeiing van boswallen en schouwpaden. Daarnaast waren er geen wandelgidsjes meer beschikbaar.

Twee oorspronkelijke routes zijn nu samengevoegd tot één route: Historisch-archeologisch Ommetje Madelanden en Es rond Vledder. Een nieuwe route is het Ommetje zuidwest rond Vledder. En je kunt het Ommetje door Vledder of het Ommetje Lange Wandenpad kiezen. Een route geschikt voor handbike en scootmobiel gebruikers is in samenwerking met een tweetal scootmobiel gebruikers uit Vledder samengesteld.

De routes staan op de website van Dorpsbelang Vledder onder het tabblad Ommetjes.

Daar lees je een algemene (historische) beschrijving van Vledder en omgeving en kun je de routebeschrijvingen en de routekaarten downloaden.

De werkgroep bekijkt nog of de routes met informatie over Vledder ook in de vorm van een gidsje beschikbaar kan komen.

We hopen dat je zult genieten tijdens de routes. Als je opmerkingen hebt horen we die graag (per email of in ons postvak bij Naobuur).