Statiegeldactie bij COOP Simonides in Vledder voor inrichting huiskamer in woon-zorgcentrum

De bouw van het woon-zorgcentrum in Vledder-Noord is in volle gang. Oplevering staat gepland in het 4e kwartaal van 2020. De voorbereidingen voor de bewoning kunnen daarna direct beginnen.

Het oorspronkelijke bouwplan is aangepast aan de verwachtingen over de toekomstige zorgbehoefte. We zijn dan ook verheugd te kunnen melden dat het zorgkantoor Zilveren Kruis Achmea  ons de mogelijkheid biedt om de zorgverleningsmogelijkheden in het woon-zorgcentrum uit te breiden met verpleeghuiszorg.  Door deze uitbreiding voorkomen we dat mensen naar elders moeten verhuizen voor de geïndiceerde zorgverlening. Dat kan straks in het dorp worden geboden! Dit geldt ook voor mensen met medisch-verpleegkundig  complexe zorgvragen.

De aanpassing van het bouwplan komt neer op het realiseren van een tweede ontmoetingsruimte. Hierdoor kunnen wij de acht bewoners van de begane grond een gezamenlijke huiskamer bieden. Ook voor de acht bewoners op de verdieping wordt dit gerealiseerd. Zo kunnen we de zorgverlening per acht bewoners beter afstemmen op de geïndiceerde zorg en hen de aandacht, ondersteuning en zorg  bieden die bijdraagt aan hun welzijn. Met als resultaat, kleinschalige professionele zorgverlening in een huiselijke omgeving.

De bouwkundige aanpassingen financieren we uit het bouwbudget. Voor het inrichten van de tweede huiskamer starten we  acties waarmee we geld willen ophalen voor de aanschaf van een keuken plus meubilair. Tegelijkertijd doen we ook een beroep op fondsen om het benodigde geld bijeen te brengen.

Dankzij COOP Simonides kunnen we een statiegeldactie starten. Als u het statiegeld van uw flessen doneert aan het woon-zorgcentrum dan is COOP bereid uw inbreng te verdubbelen. Een gul gebaar waarvoor we hen zeer erkentelijk zijn. Ook u zijn wij zeer erkentelijk voor uw statiegeldbijdrage.