22 augustus 2019

De Vereniging

In 1997 hebben enthousiaste dorpsgenoten Dorpsbelang Vledder opgericht. De aanleiding voor het oprichten van de vereniging was het ontstaan van de gemeente Westerveld in 1996. Met de herindeling van de gemeente Vledder met de voormalige gemeenten Diever, Havelte en Dwingeloo en de locatie van het gemeentehuis in Havelte was het contact met de gemeentelijke organisatie meer op afstand komen te staan. De vereniging wil deze afstand verkleinen.

Doel

De vereniging heeft als doel het behartigen van de belangen van het dorp Vledder en zijn inwoners.  De leefbaarheid van ons dorp en het behoud van voorzieningen staan hierbij voorop.

Visie

Zij werkt aan dit doel door het verkleinen van de afstand tot de gemeentelijke organisatie en het bepleiten en verdedigen van de belangen bij daarvoor in aanmerking komende instanties. Eveneens werkt de vereniging samen met andere instellingen met een gelijk of aanverwant doel.