Broodfonds Vledder e.o. in oprichting

VLEDDER – 2 JULI 2019 Eind juni organiseerde de Ondernemersvereniging Vledder e.o. een vervolgbijeenkomst over het oprichten van een Broodfonds voor en door ondernemers in Vledder en omgeving. Samen met een BroodfondsMaker van Broodfonds Nederland werd een naam én een bestuur gekozen. Ongeveer 25 bedrijven hebben zich inmiddels aangemeld, maar met maximaal 50 leden is aansluiten dus nog steeds mogelijk. Ondernemers die dat willen, kunnen een mail sturen naar info@vledder.nu.

Het initiatief om een broodfonds in Vledder en omgeving op te zetten, lag bij het bestuur van de Ondernemersvereniging Vledder e.o. Maar om aan te sluiten bij Broodfonds Vledder is lidmaatschap niet vereist. Tijdens de vervolgbijeenkomst in De Tippe was het samenstellen van een Broodfonds-bestuur snel gedaan: Dick de Rooij van MoTiSa als voorzitter, Bety Nicolai van Wij’s Uitvaartzorg als secretaris en Alle Heyman van Idee Atelier als penningmeester vormen samen het kersverse bestuur.

Voor wie is het Broodfonds Vledder e.o.?

Een Broodfonds is een collectieve voorziening voor arbeidsongeschiktheid, ontwikkeld dóór en vóór ondernemers die elkaar kennen en vertrouwen. Je steunt elkaar bij ziekte. Daarvoor zet je elke maand een vast bedrag opzij. Vaak wordt dit type voorziening ook wel aangeduid als ‘schenkkring’. De BroodfondsMakers begeleiden bij de oprichting van de individuele groepen en zorgen ervoor dat aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan. Wie langdurig ziek is, krijgt van de anderen schenkingen om van te leven. Het Broodfonds is voor zelfstandigen met en zonder personeel, vennoten van een VOF, maten in een maatschap en directeur-grootaandeelhouders (DGA’s) van een BV en bestaat uit minimaal twintig tot maximaal vijftig ondernemers. Je kunt vanuit allerlei beroepen meedoen aan een Broodfonds. Die kun je maximaal twee jaar achtereen krijgen. Meer informatie op www.broodfonds.nl

Aansluiten bij het Broodfonds Vledder e.o.?

Ondernemers die nog graag willen aansluiten bij Broodfonds Vledder e.o. kunnen een mail sturen naar info@vledder.nu.

Foto: Marieke van Raalte (vlnr: Alle Heyman, Dick de Rooy en Bety Nicolai)