Een mooie vangst voor KC De Bron

NIJENSLEEK – 18 JUNI 2020  Irna Oosterhuis, directrice van KC De Bron in Nijensleek, ontving afgelopen donderdag op ludieke wijze het vignet ‘gezonde school’ op het onderdeel welbevinden. Om de anderhalve meter afstand te waarborgen, hengelde jeugdverpleegkundige Laura van Sleen, tot groot hilariteit van de leerlingen, het vignet naar Irna. De officiële uitreiking vond plaats in het buitentheater op het pas vernieuwde groene schoolplein.

Het thema welbevinden gaat over de persoonlijke en sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen, maar richt zich ook op de groepsvorming, het samenwerken met elkaar en de zorg voor elkaar in de groepen. Wanneer kinderen lekker in hun vel zitten en het schoolklimaat goed is dan heeft dit een positief effect op de leerprestaties van de kinderen én op de leerkrachten. ‘De afgelopen twee jaar hebben we veel aandacht besteed aan het welbevinden van de leerlingen en uiteraard blijven we dat in de toekomst ook doen,’ aldus Irna. ‘We werken nauw samen met de GGD en de beweegcoaches van Westerveld.

Tim Janssen, een van de beweegcoaches, was aanwezig en deed met elke groep een oefening om de samenwerking tussen de kinderen te testen. De oefeningen waren uitdagend en varieerden in moeilijkheid: hoe ga je om met teleurstellingen, winst en verlies, luisteren naar elkaar, samen overleggen, maar ook welke rollen kun je aannemen binnen opdrachten en hoe verplaats je je in de ander.

Het logo prijkt inmiddels op de gevel van de school. ‘Vanwege de coronasituatie vond de uitreiking plaats per groep, anders hadden we er zeker een mooie feestdag van gemaakt!’ Meer info op www.debroncbs.nl