Uitgestelde NL Doet dag Ons Dorpshuis

WILHELMINAOORD – 4 OKTOBER 2020  Bestuur en vrijwilligers van Ons Dorpshuis in Wilhelminaoord gingen afgelopen zaterdag aan de slag in en rondom het dorpshuis. Aanleiding was de door corona uitgestelde NL Doet dag. Het was gelukkig prima weer dus ook de grotere buitenklussen konden gezamenlijk en vol enthousiasme opgepakt worden.

Beheerder Ramona had een mooi lijstje met werkzaamheden opgesteld, voornamelijk klussen die al langere tijd waren blijven liggen. Met de donkere, natte dagen in het vooruitzicht waren het schoonmaken van de dakgoten en het repareren van de buiten- en noodverlichting belangrijke speerpunten. Dankzij de technisch onderlegde vrijwilligers werd alle verlichting in de tuin en bij het entree, maar ook de noodverlichting, gecheckt en waar nodig vervangen of gerepareerd. De vrijwilligers die de dakgoten schoonmaakten, konden rekenen op een goedkeurende blik van de overbuurman die tevreden toekeek hoe de dakgoten schoongeveegd werden.

Binnen werd hard gewerkt aan het schoonmaken van de keuken en het entree. En tussen alle bedrijven door vergat Ramona haar belangrijk rol als gastvrouw niet en zorgde ervoor dat iedereen voorzien werd van voldoende eten en drinken.

Ons Dorpshuis is een van de zes dorpshuizen die genomineerd zijn voor de titel ‘Dorpshuis van het jaar 2020’ in Drenthe. Op dinsdag 10 november is de finale.

Foto: Marieke van Raalte, v.l.n.r.: Erwin Mensink, Volkert , Ramona Rösener Manz – van der Walle, Roelof Oosterloo, Daphne Loef, Jos Rösener Manz en Tonnie Leonhardt