Finale Drentse Onderneming van het Jaar uitgesteld naar begin 2021

De stichting Drentse Onderneming van het Jaar laat weten dat na het aanscherpen van de RIVM-maatregelen deze week, zij heeft besloten de finale van de verkiezing te verplaatsen naar begin 2021. Juist in deze periode wordt er veel werk verzet door de jury en de finalisten ter voorbereiding op de verkiezing, ook op locatie bij de finalisten. Die inzet wordt nu extra bemoeilijkt door de recente maatregelen ter bestrijding van het Coronavirus. De Bork Groep, Olijslager Groep en Miron Violetglass zullen dus nog geduld moeten hebben voor het antwoord op de vraag: wie wordt de Drentse Onderneming van het Jaar 2020?

De finale avond was gepland op 24 november a.s. in theater Ogterop in Meppel. Er was ingezet op een hybride event, op locatie en online, zoals bij de nominaties eind september. Nu de theaters zijn gesloten en ook veel bedrijven bezoek beperken, is dat helaas niet mogelijk. De jury selecteert de winnaar op basis van uitgebreid onderzoek naar de organisatie, financiën en presentaties van de finalisten. Ook een locatiebezoek en ontmoetingen met medewerkers maken deel uit van de procedure. De huidige maatregelen maken het vrijwel onmogelijk om met de 11-koppige jury dit werk te verrichten. Door de finalisten is met alle begrip gereageerd op het uitstel en blijven natuurlijk uitzien naar de finale.

Een nieuwe datum wordt zo snel mogelijk gecommuniceerd en wordt waarschijnlijk februari 2021. “Het is uiteraard jammer dat we dit besluit moesten neem, maar het doet recht aan het werk van de jury en de mogelijkheid voor de finalisten om zich goed te presenteren”, aldus de voorzitter Martin Schoonheim. “Als voordeel kun je noemen dat de finalisten nog iets langer in de spotlights staan, maar gezondheid en respect voor de maatregelen staan voorop”.

De overige geplande activiteiten zullen online worden voortgezet, waaronder een online meeting met Drentse Ondernemersverenigingen in november en een online meeting tussen de juryleden en de finalisten.