Doe mee en maak een prachtige mozaïek

FREDERIKSOORD – 18 JUNI 2021 Op zondag 12 september a.s. vindt de ‘Mozaïekroute XXL’ van Corso Frederiksoord plaats. Deze route voert door Frederiksoord en omliggende dorpen en is geschikt voor fietsers en wandelaars. Langs de route staan mozaïekborden en andere bloemrijke creaties. Onderweg zijn er diverse leuke activiteiten voor jong en oud. Ook de tien corsogroepen laten de komende maanden hun creativiteit borrelen en komen met prachtige kunstwerken. Een speciale oproep aan bewoners, scholen en bedrijven: doe mee en maak ook een prachtige mozaïek! Aanmelden kan via mozaieken@corsofrederiksoord.nl.

Voor vele dorpelingen staat het 2e weekend van september in het teken van Corso Frederiksoord. Groot was de teleurstelling toen vorig jaar de jubileumeditie geen doorgang kon vinden. Maar bestuur en vrijwilligers gingen niet bij de pakken neerzitten en besloten om een mozaïekfietspuzzeltocht te organiseren. Een groot succes! Ook dit jaar geen jubileumcorso, maar wel een Mozaïekroute XXL, een fiets- en wandelroute door prachtig gebied. ‘Het is mooi om het grote enthousiasme te zien bij onze bouwgroepen, mozaïekgroepen, commissies en alle andere betrokken vrijwilligers,’ zegt voorzitter Joost Ottink. ‘Er zit zoveel creativiteit bij iedereen, laten we die dan gebruiken in mozaïeken of andere kunstwerken onderweg.’ Corso Frederiksoord leeft in de gemeenschap en dat is precies de reden om ook bewoners en bedrijven uit Frederiksoord en omliggende dorpen op te roepen om mee te doen aan de mozaïekroute.

Creatieve inbreng
Iedereen mag meedoen. Mensen zijn niet gebonden aan een thema. ‘Kinderen kunnen bijvoorbeeld hun skelter, fiets, kar of trapauto mooi versieren met bloemen en langs de weg zetten. Bewoners kunnen in gezinsverband, met de straat of zelfs met de hele wijk meedoen en een of meerdere borden prikken. Maar we roepen ook scholen, bedrijven en verenigingen op om aan te sluiten. Bloemen en krammen worden door het Corsobestuur beschikbaar gesteld. Alle creatieve inbreng is van harte welkom!’ Vragen, tips of aanmeldingen kunnen naar mozaieken@corsofrederiksoord.nl.

De jubileumeditie schuift door naar september 2022. Dan hoopt het corsobestuur een groots evenement neer te zetten met de traditionele optocht, de feeënwagen en het kindercorso aangevuld met een mooie activiteiten.  Voor 2021 staat de ‘Mozaïekroute XXL’ centraal. Meer info op www.corsofrederiksoord.nl Aanmelden voor het maken van mozaïeken kan tot en met zaterdag 7 augustus.