Samen mooie herinneringen ophalen

NIJENSLEEK – 10 FEBRUARI 2022 Volgend jaar mei viert Kindcentrum De Bron haar 100-jarig bestaan. Een speciale commissie met oud-leerlingen, ouders en leerkrachten van de school legt zich toe op de organisatie van diverse activiteiten. Naast een kinderfeestweek zijn er plannen voor een jubileumboek. Ook een reünie met volop gezelligheid zal niet ontbreken.

De school uit Nijensleek stamt uit 1923. Tot 1987 droeg de christelijke lagere school de naam ‘School met den Bijbel’. Als de school zich uitbreidt en een interne verbouwing ondergaat, krijgt de school een andere naam: CBS De Bron. In 2016 gaat de school samenwerken met PlusKinderopvang en de naam verandert dan in de huidige ‘KC De Bron’.

Reünie
Hoe leuk is dat? Onder het genot van een kop koffie, een drankje, een hapje en muziek je oud-klasgenoten weer ontmoeten. Ontdekken hoe het met iedereen gaat en hoe het iedereen is verlopen in de afgelopen jaren. En vooral: samen herinneringen ophalen over de schooltijd, de juffen en meesters, de schoolreisjes. Het schoolgebouw heeft veel veranderingen en verbouwingen gehad. Herken je de school nog uit je eigen tijd? Je ontdekt het gauw genoeg tijdens een rondleiding in het schoolgebouw van nu.

Uitnodiging
De commissie is druk bezig om de oud-leerlingen uit groep 8 en voorheen klas 6 te achterhalen. ‘We willen heel graag weten waar iedereen nu woont, zodat we zoveel mogelijk mensen een persoonlijke uitnodiging kunnen sturen voor de reünie,’ vertelt directrice Irna Oosterhuis. ‘Dus een oproep aan iedereen: heb je op de Bron in Nijensleek gezeten en denk je ‘Wauw wat leuk en gezellig’? Geef dan je naam en aanvullende gegevens door aan onze school! Of misschien ken je wel andere mensen die hier op school zaten. Zegt het voort, zegt het voort!’ Stuur een mail naar cbsdebron100jaar@outlook.com of vul het formulier in op onze website www.debroncbs.nl. Bellen mag ook: 0521 38 18 85.

Foto’s en anekdotes
De commissie is ook op zoek naar foto’s, verhalen en leuke anekdotes. Ook die kun je allemaal doorgeven aan de school via de mail cbsdebron100jaar@outlook.com.