Eventing aanvulling voor Kuinderbos

EMMELOORD – 1 MEI 2022 Volgend jaar vindt de 6e editie van het internationale paardenevenement Eventing Emmeloord plaats. De komende maanden gebruikt de organisatie om invulling te geven aan een nieuw concept om dit evenement verder uit te bouwen. Het bestuur heeft hiervoor samenwerking gezocht met diverse ondernemers uit een bredere regio. De ambitie is hoog: uitgroeien naar een uniek en breed opgezet evenement in het prachtige Kuinderbos waar sport, ondernemers, vrienden en familie samenkomen. In Flevoland! Meer info www.eventingemmeloord.nl

Achter Eventing Emmeloord zit een betrokken bestuur met veel enthousiaste vrijwilligers. Met man en macht zijn vijf succesvolle edities neergezet. Eventingruiters uit binnen- en buitenland zijn enthousiast over deze cross: de ligging, de hindernissen, het parcours, het welzijn ten aanzien van paarden en ruiters. De waardering is hoog en dat motiveert de organisatie om de volgende editie grootser en nog professioneler aan te pakken. Het bestuur is uitgebreid met mensen uit de regio die allemaal hun specifieke kennis en expertise meebrengen. Met het bundelen van die krachten en een nieuwe visie ziet het bestuur kansen om het sportevenement naar een hoger niveau te tillen: een sport- en relatie-evenement, met oog voor het hele gezin, tal van activiteiten en een leuke zomerfair.

Sporttoerisme
Veel mensen weten niet dat Flevoland een veelzijdige natuur biedt met unieke mogelijkheden voor sporttoerisme. Daarom zien de provincie Flevoland en de gemeente Noordoostpolder Eventing Emmeloord als een waardevol evenement om de provincie, de polder en het Kuinderbos goed op de kaart te zetten, zowel nationaal als internationaal. Ook gastheer Staatsbosbeheer is nauw betrokken bij de organisatie en ziet de eventingsport als een mooie aanvulling in het Kuinderbos.

Unieke cross
De cross bevat unieke elementen die Eventing Emmeloord onderscheiden van diverse andere eventingwedstrijden. De combinatie van natuurlijke waterplassen, een veerkrachtige bodem, uitgestrekte paden met prachtige galopmogelijkheden en zicht op de hindernissen maakt het Kuinderbos tot een unieke locatie voor eventing. ‘Eventing Emmeloord is een aanwinst voor de eventingsport en een absolute aanrader voor iedere eventingruiter: het is een mooie en leerzame cross,’ aldus Alice Naber, eventingruiter en woonachtig in Biddinghuizen.

Sport- en relatie-evenement
Het bestuur grijpt de kans om het sportevenement neer te zetten als een sport- en relatie-evenement, waar lokale ondernemers en bezoekers -paardenliefhebbers en niet-paardenliefhebbers- elkaar kunnen ontmoeten in een omgeving van sport en natuur. ‘We willen de ondernemers graag meer betrekken en hen de mogelijkheid bieden zich te presenteren aan collega-ondernemers en aan bezoekers,’ aldus voorzitter Harry Koopman: ‘Hoe mooi is het om hier je klanten en relaties uit te nodigen, collega-ondernemers te ontmoeten en kennis te maken met nieuwe klanten. Laten zien dat je er bent. En dat in een prachtig gebied met de reuring van een bijzondere sport!’

Het nieuwe concept ligt er. De komende maanden wordt het concept verder uitgewerkt en gedeeld met de achterban. Ook wordt het wedstrijdterrein klaargemaakt. Eventing Emmeloord gaat knallen: in 2023! Meer nieuws volgt snel.