Over OVV

Ondernemers

De Ondernemersvereniging Vledder en omstreken (OVV) is opgericht in 1998 door een groep ondernemers uit verschillende branches. De OVV groeit en telt inmiddels ruim 70 leden; van ZZP’ers tot grote organisaties. Het stabiele ondernemersklimaat in combinatie met het bestaande winkelaanbod zorgt voor de leefbaarheid in onze dorpen. Door het ondersteunen van activiteiten en evenementen levert de OVV een bijdrage aan de levendigheid en naamsbekendheid van Vledder en omliggende dorpen. Ook willen we de onderlinge samenwerking tussen leden, bewoners, gemeente en andere ondernemersverenigingen stimuleren.

Regiofunctie

De dorpen Vledder, Vledderveen, Wilhelminaoord, Doldersum, Boschoord, Frederiksoord en Nijensleek vormen samen de Ondernemersvereniging Vledder en omstreken (OVV). Het bestuur van de ondernemersvereniging blijft op de hoogte van de ontwikkelingen in Westerveld door contact te onderhouden met de andere ondernemersverenigingen binnen Westerveld, met de Dorpsbelangen en met de gemeente Westerveld. Denk aan ontwikkelingen met betrekking tot het Ondernemersfonds, de Ondernemersfair of het kwaliteitsplan voor de Openbare Ruimte. Maar ook activiteiten die interessant kunnen zijn voor bewoner en ondernemer.

Wat we doen

Om de onderlinge betrokkenheid tussen de leden te vergroten organiseren we naast ledenvergaderingen ook ‘borreluurtjes’, een ondernemersuitje en soms excursies en bedrijfsbezoeken. Ook hebben we tweemaal een eigen ondernemersmagazine uitgegeven. In navolging op eerdere beurzen in sporthal De Spronk (Vledder) organiseerde de OVV in 2010 en 2012 een Ondernemersbeurs in De Koloniehof (Frederiksoord) voor leden en niet-leden uit Vledder en omstreken. In 2015 heeft de OVV in samenwerking met de gemeente Westerveld en andere ondernemersverenigingen binnen Westerveld de Ondernemersfair ‘Ondernemend Westerveld laat zien’ georganiseerd in het gemeentehuis te Diever. De Ondernemersfair Westerveld wordt jaarlijks georganiseerd. De organisatie rouleert tussen de zes OV’s in de gemeente Westerveld.

Lid worden

Bent u een (startende) ondernemer? Wilt u in contact komen met collega-ondernemers?
Of wilt u goed op de hoogte blijven wat er reilt en zeilt binnen de gemeente?
Word dan lid van onze ondernemersvereniging!
De contributie bedraagt 125 euro per jaar.

Paulien Bisschop

Sasja Visser & Digna Santing